Totalt hamnar Sappa på en andraplats som leverantör i Sverige och över genomsnittet i branschen på alla kategorier.

— Det är fantastiskt kul att vi får behålla samma höga placering. Just nu växer vi ganska snabbt som bolag, med utveckling av nya produkter och många nya kunder – då känns det bra att få ett kvitto på att vi samtidigt klarar av att värna om våra befintliga kundrelationer, säger Hasse Svensson, VD på Sappa.

 

Utdrag ut Sappas resultat i branschstudien. Källa: SKI Digital-TV 2020.

Sappa tror att en del i att sina kunder ger Sappa högt betyg inom kundservice är Bolagets stora fokus på ett lättillgängligt kundlojalitetscenter. Bolaget har branschens mest generösa öppettider med telefonerna öppna varje dag, året om. Dessutom slipper kunder som ringer in knappval och växel – en och samma person tar hand om kunden från början till slut.

— Med visionen att vara Sveriges kundvänligaste företag har en tydlig prioritet varit den direkta kontakten med kunderna. Där känner vi oss starka, och kommer framöver fortsätta att utveckla alla sätt som kunden kommer i kontakt med oss, för att upplevelsen oss som leverantör alltid ska kännas positiv, säger Hasse Svensson, VD på Sappa.

Utrag ut Sappas resultat i branschstudien. Källa: SKI Digital-TV 2020.