PPP förvärvar den kreativa byrån Rodolfo

20-01-2023

Dela på sociala medier

Pamica förvärvade byrånätverket People People People (PPP) förra året, med ambitionen att bl.a. växa genom förvärv. Nu kommer första resultatet av samarbetet när kreativa byrån Rodolfo blir en del av PPP.

Pamica förvärvade byrånätverket People People People (PPP) förra året, med ambitionen att bl.a. växa genom förvärv. Nu kommer första resultatet av samarbetet när kreativa byrån Rodolfo blir en del av PPP.

PPP-byrån Oh My och Rodolfo delade kontor de första åren, runt 2010-2012, när bolagen startades, de har således känt varandra länge.

”I ett trångt och nedgånget kontor vid Tantolunden såddes fröet till där vi är idag. Sedan dess har vi och Oh My samarbetat på olika plan och känner varandra väl. Därför känns det spännande när vi nu återigen spelar i samma lag”, säger Ludwig Jonsson, grundare av Rodolfo tillsammans med Adam Lundberg.

Byrånätverket People People People såg dagens ljus när grundarna köpte ut nätverket av tidigare ägaren Bonnier. Bland byråerna återfinns bland andra Oh My, Spoon, Trickle, KIT, Fuze, Post och nystartade strategibyrån Outlier. Byrånätverket finns i Sverige, Norge, Finland och UK. Förvärvet av Rodolfo är en naturlig del i att stärka byrånätverkets erbjudande inom varumärke och reklam, där PPP:s koncernchef Anders Ribba lyfter fram synergierna med bland annat Post som också är en del av PPP.

”Vi ser på kort sikt många synergier mellan bolagen och i kunduppdragen. Sedan Post anslöt sig till PPP under förra året har vi sett hur en kreativ spjutspets kan komplettera vårt helhetserbjudande. Därför känns det enormt spännande att få ytterligare förstärkning av de kreativa genierna på Rodolfo, som sammantaget innebär en möjlighet att ta sig an ännu större uppdrag”, kommenterar han.

"Därför känns det enormt spännande att få ytterligare förstärkning av de kreativa genierna på Rodolfo, som sammantaget innebär en möjlighet att ta sig an ännu större uppdrag."

- Anders Ribba, PPP:s koncernchef

Rodolfo är en internationellt prisvinnande byrå som omsätter drygt 20 MSEK med hög lönsamhet och har 12 medarbetare. Byrån skapar relevanta varumärken genom att kombinera beteendeinsikter, kreativitet och kulturella fenomen. Rodolfo arbetar idag med kunder som ETON Shirts, Vetenskapsrådet, Linnéuniversitetet, Spotify, Zound Industries mfl.

”Vi har sökt ett större sammanhang under ett tag och faktum är att vi har pratat med några av de aktörer som konsoliderar branschen. Att valet föll på PPP är personliga kopplingar eftersom vi känner varandra väl, att vi passar in och kan göra skillnad och det nordiska perspektivet. En extra liten krydda är dessutom kopplingen till min födelseort Halmstad där Pamica utgår från och Oh My är väletablerade sedan många år”, summerar Adam Lundberg.

This site is registered on wpml.org as a development site.